Ik heb een brief/exploot ontvangen: wat moet ik doen?

In de brief/exploot staat uitgelegd wat de oorzaak van de tussenkomst is, waarover het gaat, wat er van U verwacht wordt.

Het belangrijkste is dat U zo snel mogelijk reageert. Het dossier lastens U zal maar opgelost geraken als U er iets aan doet. Onze medewerkers kunnen U telefonisch uitleg verschaffen indien het voor U niet duidelijk zou zijn wat er van U verwacht wordt. Op iedere brief/exploot staat een dossiernummer vermeld (onder ‘Mijn referte’, of ‘dossiernummer’). Het is belangrijk dat U dit nummer kan meedelen wanneer U contact opneemt met het kantoor. Samen kunnen we proberen een oplossing te zoeken voor Uw dossier. Eventuele afbetalingsplannen dienen steeds schriftelijk te worden aangevraagd.

Reageert u niet, dan kan de schuldeiser opdracht geven om een gerechtelijke procedure op te starten of verder te zetten. De kosten hiervan lopen snel hoog op. Het is dan ook van groot belang dat U onmiddellijk reageert wanneer U van ons een schrijven ontving.

Betaalmogelijkheden

U kunt tijdens de openingsuren van ons kantoor openstaande vorderingen contant aan de balie betalen (bancontact is mogelijk). Natuurlijk kan u dit bedrag ook overschrijven via de bank. Onze rekeningnummers zijn:

  • BELFIUS: BE46 0682 2141 3136 (BIC: GKCC BEBB)
  • EUROPABANK: BE17 6711 1189 4421 (BIC: EURB BE99)
  • POSTCHEQUEREKENING: BE85 0000 4325 2906 (BIC: BPOT BEB1)

Vermeld bij betaling altijd uw dossiernummer. Dit voorkomt misverstanden.